A nova Balaustrada

Decía Xesús López nun artigo seu: "O que queira saber cómo vai quedar aquelo pódese achegar ó lugar pra comprobare que os dous edificios do Museo Provincial que aparecían como un todo gracias á baranda, están agora separados por unha rampa que vai se-la delicia dos skaters"

Hoy me acerqué a verlo por mí mismo. El encanto de una ciudad la hacen sus rincones e historia y hoy tenemos un trocito menos. Sé que a muchos les gustará el formato actual pero es una perversión a una de las zonas más nobles del casco histórico, donde ahora ya no se distinguirá donde termina la zona monumental con la zona nueva.

Nos dijeron primero que era un paracoches (ahora que me digan cual es función) y, después de confirmarnos que se quedaría en su sitio, que se haría una rampa para dar accesibilidad a todos los ciudadanos. ¡Menuda rampa! ¡Cogen casi dos coches en paralelo!

Las más de tres mil firmas recogidas contra su destrucción se las han pasado por el forro. Fueron soltando la información poco a poco. Primero que se giraría 40 grados, luego que se alargaría un poco para integrarla en el entorno con el nuevo giro, más tarde que el giro sería de 60º, y lo que hoy he visto es una balaustrada completamente nueva en otra ubicación (porque donde empezaba habrá unas escaleras) y girada 90º practicamente.

Se empezó esta obra saltándose a Patrimonio, al Peprica, a las preguntas de la oposición y mintiendo al afirmar que estaba avalado por los técnicos del Museo. Han destruido un trozo de historia de nuestra ciudad por empecinamiento y adicción al cemento. ¿Había un lugar más digno para esta emblemática pieza -como dije en su día- que ubicarla dónde estaba? ¿Restaurada e iluminada adecuadamente, con una placa que explique al viandante lo que significa y el valor de los escudos heráldicos que hay en ella? Me la imaginaba ahí situada en ese alto, observando el paso del tiempo, diciéndonos dónde termina la Zona Monumental, embelleciendo el entorno de la Plaza de la Leña, deslumbrando con su figura esbelta a todo el que circula por dicha plaza.

Una balaustrada rescatada por Castelao y que dio el visto bueno desde el exilio a su ubicación en 1943, justo un año antes de que publicara Sempre en Galiza.

Ahora las terrazas y veladores dispondrán de mejor ubicación estratégica para sus negocios, mientras llenamos toda la Zona Monumental con los carteles de un autopremio "nacional" (gallego) de Patrimonio.

6 comentarios:

Anónimo dijo...

A min particularmente non me gusta cómo fixeron a remodelación desta parte da zona vella de Pontevedra. Creo que fixeron unha gran cagada deste punto, e supoño que xa non hai volta atrás. É unha mágoa que un dos recunchos máis enxebres da zona vella sexa desfeito desta forma.
Non sabía o das firmas, e sabendo que hai moita xente que critica ao concello de non escoitar aos cidadáns xa podían facer un esforzo e procurar o diálogo cos veciños.
Un saúdo Sisar!

xesús lópez fernández dijo...

Moi ben, César. Estou totalmente dacordo co que dis. Vexo que, ademáis, citas un comentario meu, premonitorio porque, efectivamente, os dous edificios do Museo que decían integrados [a balaustrada como ponte cultural, como nexo], pero o parto que están a faceren é de xusgado de garda.
Aínda hoxe tirei algunhas fotografías da "obra", que debo ter notariada en máis de cen tomas: a traición ó lugar, as tapas-trampa das arquetas en Laranxo e Padre Luís e, como realización final, a gran rampa prós skaters que teñen agora a posibilidade de tecer novos itinerarios.
A ver se mañán podo ocuparme do tema no meu blog. ¿I en qué nova burrada andarán a pensaren estos urbanistas? Porque alguén que vin pular pola obra foi actor xa na primeira acometida, no arraso das diversas prazas, na reconversión da praza da Verudra en praza roxa pró terrorismo decibélico, etc.
¿E serán capaces de atentar contra o cruceiro da praza da Leña? Non me sorprendería.
Un cordial saúdo, Xesús.

Sísar dijo...

Gracias polo comentario Xesús. Respeito a pregunta que fas sobre o cruceiro o plan de Mosquera e quitalo dahí e levalo se comenta que para a Ponte do Burgo. Fai pouco mais dun ano el mesmo encargouse de difundir fotos da praza da Leña dos anos trinta onde non estaba o cruceiro. Agora a zona vella está en mans do Psoe en non creo que o leven a diante pero nunca se sabe vindo a rampa para camións que fixeron.

Espero non ver ningún camión usando esa rampa para carga e descarga dos locais dos aledaños.

RAVACHOL dijo...

No me gusta NADA como queda.

Anónimo dijo...

Tranquilos todos que hemos de ver esta obra premiada. Ya se inventaran o compraran el galardon

Anónimo dijo...

a verdade é que non quedou nada ben, terei que ollalo en directo, pero pola foto a verdade non pinta moi alá...unha verdadeira mágoa.

un saúdo